Studuo maakt content zonder gedoe. Hartstikke leuk, maar wat is content nou eigenlijk?
Van contentstrategie tot contentcreatie
Voordat je begint met het creëren van content, stel je een contentstrategie op. Een model kan daarbij helpen, denk bijvoorbeeld aan het 6C-model, het see, think, do, care-model of het 3H-model. Om niet teveel af te wijken van de grote hamvraag, focus ik me voor nu op het 3H-model. Dit model maakt onderscheid tussen drie verschillende soorten content en maakt daardoor duidelijk wat we precies verstaan onder ‘content’.


Het 3H-model maakt onderscheid in drie typen content, namelijk:
- Hero-content
- Hub-content
- Hygiëne-content
Met behulp van een aantal voorbeelden leg ik de drie typen content kort uit. Lees en leer.
Hero-content
De held van jouw content, de absolute knaller, de content die hartstikke viraal gaat: dat is hero-content. Je zet het in om de naamsbekendheid en het bereik van je organisatie te vergroten. Denk bijvoorbeeld aan een promotievideo of een gave socialmediacampagne. Met hero-content zorg je dat die lancering van dat nieuwe product op het netvlies van je doelgroep gebrand staat.
Hub-content
Anders dan de hero-variant, zet je hub-content in om de relatie met je doelgroep te versterken én te onderhouden. Hub-content komt regelmatig terug en is een herkenbare rubriek voor je doelgroep. Geef jezelf een beetje bloot, bijvoorbeeld door het team voor te stellen in een blogpost of met een ‘achter de schermen- video- op je sociale media.
Hygiëne-content
De mens, als ijdel wezen, is dagelijks bezig met haar hygiëne. Dat zouden organisaties ook moeten doen: hygiëne-content is content die dagelijks terugkomt. Vermakelijke content die jouw doelgroep aanspreekt, met als doel het vergroten van je bereik. Voorbeelden van hygiëne-content zijn tips & tricks, how-to-video’s en quizzen.
Bron: Frankwatching
AboutPiet-Cees van der Wel
Related Posts
We were Inpulse and these were the ideals that we strived to uphold. In the end, it was the talented people and the unmatched...
“Don't be afraid to give up the good to go for the great”
Best Startups for Designers
“Don't be afraid to give up the good to go for the great”
We were Inpulse and these were the ideals that we strived to uphold. In the end, it was the talented people and the unmatched...